Her Word Her Rules encistella els estereotips en la seva 3a edició

Her Word Her Rules encistella els estereotips en la seva 3a edició

21/01/2021, 21:01 / 0 comentari(s)

La Federació Andorrana de Bàsquet posa en marxa una nova edició del projecte apadrinat per la FIBA “Her World Her Rules” per al foment del bàsquet femení. 

La presentació de la tercera campanya ha tingut lloc aquest dijous al matí en una roda de premsa virtual en la qual han assistit la Ministra de Cultura, Joventut i Esports, Sílvia Riva, el Secretari d’Estat d’Esports, Justo Ruiz, la delegada de la FIBA “Head of Women in Basket & Special Projects”, Elisabeth Cebrián, el President del BC Morabanc Andorra, Gorka Aixàs, el President del BC Escaldes, Alfons Drets, el President de la FAB,  Joaquim Tomàs,  el Director tècnic del la FAB, Jaume Tomàs i la codirectora creativa de l’agència Comando, Stefanie Ruano. 

Després d’haver tancat les anteriors campanyes amb xifres rècord pel que fa al nombre de llicències de jugadores, ara es llança una nova edició amb el propòsit de consolidar els equips femenins actuals i normalitzar socialment el bàsquet femení: “l'objectiu és fidelitzar les jugadores que ja han arribat així com continuar treballant per assolir una igualtat de gènere en l’esport”, ha declarat el president de la Federació Andorrana de Bàsquet, Joaquim Tomàs. 

Sota el lema “Encistella els estereotips” la campanya d’enguany busca la participació de la vuitantena de jugadores, així com del públic en general, fomentant la difusió a les xarxes socials de vídeos en els que es mostrin, en un gest carregat de simbolisme, encistellant estereotips a la paperera. Les noies federades que vulguin participar-hi rebran a domicili una pilota de bàsquet i una samarreta serigrafiada amb el logotip de la campanya “Her World Her Rules”. Aquests vídeos es recolzaran de l’espot central de la campanya així com d’una sèrie d’animacions gràfiques produïdes per l’agència de comunicació Comando: “hem procurat idear una campanya participativa que pugui desenvolupar-se en els diferents escenaris que la situació sanitària permeti i alhora sigui una evolució de les anteriors”, ha explicat la codirectora creativa de l’agència Comando, Stefanie Ruano. 

Sobre la campanya, que tindrà lloc fins a finals d’any a les xarxes socials de la de la Federació Andorrana de Bàsquet, el secretari d’Esports, Justo Ruiz i la Ministra de Cultura, Joventut i Esports, Sílvia Riva han celebrat la iniciativa i han animat a la Federació a proseguir el repte. En aquest sentit, Riva ha destacat que “és important que les noies sàpiguen que és maco començar, però encara és millor continuar”. 

Més enllà del missatge reivindicatiu, la campanya “Her World Her Rules” té per objectiu assumir un percentatge de les quotes d’inscripció de les jugadores als seus clubs respectius així com un descompte en els campus de bàsquet que tenen lloc durant el període de vacances escolars, tal com ha explicat el director tècnic de la FAB, Jaume Tomàs.  

En aquesta iniciativa hi participen 18 federacions d’Europa, entre elles l’andorrana. En aquest sentit, segons ha indicat la delegada de la FIBA, Elisabeth Cebrián, la implicació de la FAB en el foment del bàsquet femení està sent una referència pels clubs en l’àmbit internacional: “Andorra, un petit país amb grans idees, torna a ser un any més exemple per a les altres Federacions.” En aquest projecte compartit, l’exjugadora de bàsquet professional celebra que “Her World Her Rules” permeti descobrir la màgia del bàsquet a totes les noies que s’animin a tocar la pilota taronja”.